Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Πληροφοριακό Σύστημα ΣΑΜΕΕ για οδικές μεταφορές ADR


Συχνές Ερωτήσεις

Γενικά

1. Τι είναι το Πληροφοριακό Σύστημα Συμβούλων Ασφαλούς Μεταφοράς Επικίνδυνων Εμπορευμάτων (ΣΑΜΕΕ) για οδικές μεταφορές ADR;

Το Πληροφοριακό Σύστημα ΣΑΜΕΕ για οδικές μεταφορές ADR είναι πληροφοριακό σύστημα που αναπτύχθηκε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σύμφωνα με το άρθρο 15 της κ.υ.α. Γ5/145078/2021 (Β’ 3202) όπως ισχύει. Οι λειτουργίες του συστήματος περιλαμβάνουν:
  • Τήρηση μητρώου κατόχων πιστοποιητικών κατάρτισης ΣΑΜΕΕ
  • Καταχώριση ανάθεσης καθηκόντων ΣΑΜΕΕ από επιχείρηση
  • Επιβεβαίωση ή απόρριψη ανάθεσης από ΣΑΜΕΕ
  • Εκτύπωση αποδεικτικού ανάθεσης καθηκόντων ΣΑΜΕΕ
  • Καταχώριση διακοπής καθηκόντων ΣΑΜΕΕ από επιχείρηση ή ΣΑΜΕΕ
  • Υποβολή ετήσιας αναφοράς από ΣΑΜΕΕ προς επιχείρηση
  • Επιβεβαίωση ετήσιας αναφοράς από επιχείρηση

2. Ποια είναι η διεύθυνση του ΠΣ ΣΑΜΕΕ για οδικές μεταφορές ADR;

Η διεύθυνση του ΠΣ είναι: https://samee-adr.yme.gov.gr/

3. Πώς επικοινωνώ με το ΠΣ ΣΑΜΕΕ για οδικές μεταφορές ADR;

  • Για θέματα τεχνικής υποστήριξης του ΠΣ μπορείτε να επικοινωνείτε με την αρμόδια Υπηρεσία στο e-mail: samee-adr@yme.gov.gr.
  • Για θέματα που αφορούν στην εφαρμογή του σχετικού νομοθετικού πλαισίου μπορείτε να επικοινωνείτε με την αρμόδια Υπηρεσία στο e-mail: dem@yme.gov.gr.

Για Επιχειρήσεις

1. Πώς γνωρίζω αν η επιχείρησή μου υποχρεούται για τον ορισμό ΣΑΜΕΕ;

Κάθε επιχείρηση, οι δραστηριότητες της οποίας περιλαμβάνουν την αποστολή ή τη μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων οδικώς, ή τις σχετικές εργασίες συσκευασίας, φόρτωσης, πλήρωσης ή εκφόρτωσης, υποχρεούται να διορίζει έναν ή περισσότερους ΣΑΜΕΕ για τη μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων, υπεύθυνους για την αποφυγή κινδύνων εγγενών σε τέτοιες δραστηριότητες όσον αφορά σε άτομα, ιδιοκτησίες και στο περιβάλλον.

2. Πώς εισέρχομαι στο Πληροφοριακό Σύστημα;

Για την εισαγωγή στο ΠΣ ως επιχείρηση απαιτούνται οι κωδικοί taxisnet της επιχείρησης. Από την οθόνη σύνδεσης του ΠΣ εισέρχομαι στο σύστημα μέσω της επιλογής «Σύνδεση με Κωδικούς TAXISNET, Σύμβουλοι Ασφαλούς Μεταφοράς και Επιχειρήσεις». Εφόσον συνδεθώ με τους κωδικούς TAXISNET της επιχείρησης, επιλέγω «Επιχειρήσεις».

3. Πώς μπορώ να βρω γρήγορα πληροφορίες για τις αναθέσεις καθηκόντων ΣΑΜΕΕ που έχει κάνει η επιχείρηση που εκπροσωπώ;

Αφού συνδεθώ στο ΠΣ, η αρχική οθόνη περιλαμβάνει πληροφορίες για το πλήθος ΣΑΜΕΕ που έχει αναθέσει καθήκοντα η επιχείρηση που εκπροσωπώ.

4. Πώς αναθέτω καθήκοντα σε ΣΑΜΕΕ;

Στην οθόνη «Ανάθεση καθηκόντων ΣΑΜΕΕ» κάνω «Αναζήτηση» ΣΑΜΕΕ με ΑΦΜ ή Αριθμό Πιστοποιητικού του ΣΑΜΕΕ στον οποίο πρόκειται να αναθέσω καθήκοντα. Στον κατάλογο που εμφανίζεται, επιλέγω «Ανάθεση» και στη συνέχεια συμπληρώνω τα στοιχεία της φόρμας. Στην περίπτωση ανάθεσης σε περισσότερους του ενός ΣΑΜΕΕ, είναι υποχρεωτική η συμπλήρωση του πεδίου «Περιγραφή Καθηκόντων στην περίπτωση ορισμού περισσότερων του ενός ΣΑΜΕΕ».

5. Αναζητώ ΣΑΜΕΕ με ΑΦΜ ή με Αριθμό Πιστοποιητικού και εμφανίζεται μήνυμα «Δεν βρέθηκαν εγγραφές».

Έχει γίνει λάθος στη συμπλήρωση ΑΦΜ ή Αριθμού Πιστοποιητικού κατά την Αναζήτηση. Αν τα στοιχεία είναι σωστά, δεν είναι καταχωρισμένα τα στοιχεία ΣΑΜΕΕ στο ΠΣ, οπότε πρέπει να επικοινωνήσει ο ΣΑΜΕΕ με την τεχνική υποστήριξη του Πληροφοριακού Συστήματος.

6. Έχω κάνει ανάθεση καθηκόντων σε ΣΑΜΕΕ, αλλά στην αρχική οθόνη εμφανίζεται μήνυμα, ότι ΣΑΜΕΕ δεν έχει επιβεβαιώσει την ανάθεση.

Για να ολοκληρωθεί η ανάθεση, θα πρέπει να γίνει επιβεβαίωση από ΣΑΜΕΕ.

7. Πώς μπορώ να ανανεώσω μια ληγμένη ανάθεση;

Αν έχει παρέλθει η ημερομηνία λήξης πιστοποιητικού, τότε ο ΣΑΜΕΕ πρέπει να ανανεώσει το πιστοποιητικό του. Μετά την ανανέωση του πιστοποιητικού, η ανάθεση θα εμφανίζεται ως Επιβεβαιωμένη μέχρι την ημερομηνία λήξης καθηκόντων.
Αν έχει παρέλθει η ημερομηνία λήξης καθηκόντων, τότε στην οθόνη «Ανάθεση καθηκόντων ΣΑΜΕΕ» μετά την αναζήτηση ΣΑΜΕΕ με ΑΦΜ ή με Αριθμό Πιστοποιητικού, εμφανίζεται εγγραφή με τα στοιχεία του ΣΑΜΕΕ, τα στοιχεία του πιστοποιητικού του, μήνυμα «ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΗΓΜΕΝΗ ΑΝΑΘΕΣΗ» και κουμπί «Αρχειοθέτηση». Πρέπει να πατήσω το κουμπί «Αρχειοθέτηση» για να αρχειοθετηθεί η ανάθεση, ώστε να μπορέσει να γίνει νέα ανάθεση στον ΣΑΜΕΕ μέσω της οθόνης «Ανάθεση καθηκόντων ΣΑΜΕΕ».

8. Πώς μπορώ να δω τις αναθέσεις καθηκόντων ΣΑΜΕΕ;

Στην οθόνη «Διαχείριση Αναθέσεων» μπορώ να δω και να διαχειριστώ τις αναθέσεις μου ανάλογα με την κατάσταση ανάθεσης (εκκρεμείς, επιβεβαιωμένες, ληγμένες, αρχείο αναθέσεων).

9. Πώς μπορώ να μεταβάλω μια ανάθεση καθηκόντων ΣΑΜΕΕ;

Μπορώ να μεταβάλω μόνο εκκρεμείς αναθέσεις. Στην οθόνη «Διαχείριση Αναθέσεων», επιλέγω «Εκκρεμείς αναθέσεις» και πατάω «Αναζήτηση». Πατάω «Μεταβολή» για την ανάθεση που ενδιαφέρομαι και τροποποιώ τα στοιχεία της φόρμας.

10. Πώς μπορώ να αρχειοθετήσω μια ανάθεση που έχει λήξει;

Στην οθόνη «Διαχείριση Αναθέσεων», επιλέγω «Ληγμένες αναθέσεις» και πατάω «Αναζήτηση». Πατάω «Αρχειοθέτηση» για να αρχειοθετήσω την ανάθεση που ενδιαφέρομαι.

11. Πού μπορώ να βρω την ετήσια αναφορά ΣΑΜΕΕ για την επιχείρησή μου και πώς την επιβεβαιώνω;

Στην οθόνη «Ετήσιες αναφορές» εμφανίζονται οι ετήσιες αναφορές ΣΑΜΕΕ για την επιχείρηση. Η επιβεβαίωση γίνεται με το κουμπί «Επιβεβαίωση».

12. Πώς γνωρίζω αν η επιχείρησή μου εξαιρείται της υποχρέωσης ορισμού ΣΑΜΕΕ και τι ενέργεια απαιτείται να πραγματοποιήσω ως εκπρόσωπος της επιχείρησης μέσω του ΠΣ;

Εφόσον οι δραστηριότητες της επιχείρησης αφορούν σε ποσότητες ανά μονάδα μεταφοράς που δεν υπερβαίνουν τα όρια που καθορίζονται στα υποτμήματα 1.1.3.6, 1.7.1.4 και στα Κεφάλαια 3.3, 3.4 και 3.5 της ADR, η επιχείρηση εξαιρείται της υποχρέωσης ορισμού ΣΑΜΕΕ. Στην περίπτωση αυτή, δεν απαιτείται ενέργεια μέσω του ΠΣ.

Για ΣΑΜΕΕ ADR

1. Πώς εισέρχομαι στο Πληροφοριακό Σύστημα;

Για την εισαγωγή στο ΠΣ ως ΣΑΜΕΕ απαιτούνται κωδικοί taxisnet. Από την οθόνη σύνδεσης του ΠΣ εισέρχομαι στο σύστημα μέσω της επιλογής «Σύνδεση με Κωδικούς TAXISNET, Σύμβουλοι Ασφαλούς Μεταφοράς και Επιχειρήσεις». Εφόσον συνδεθώ με τους κωδικούς TAXISNET, επιλέγω «Σύμβουλοι Ασφαλούς Μεταφοράς».

2. Πώς μπορώ να βρω γρήγορα πληροφορίες για τις επιχειρήσεις στις οποίες έχω καθήκοντα ΣΑΜΕΕ;

Αφού συνδεθώ στο ΠΣ, η αρχική οθόνη περιλαμβάνει πληροφορίες για τον αριθμό επιχειρήσεων που μου έχουν αναθέσει καθήκοντα και τον αριθμό επιχειρήσεων για τις οποίες έχω επιβεβαιώσει τα καθήκοντα.

3. Πώς μπορώ να δω τις αναθέσεις καθηκόντων που μου έχουν γίνει από επιχείρηση;

Στην οθόνη «Διαχείριση Καθηκόντων» μπορώ να δω και να διαχειριστώ τις αναθέσεις μου ανάλογα με την κατάσταση ανάθεσης (εκκρεμής, επιβεβαιωμένη, ληγμένη, ανάθεση που έχει διακοπεί).

4. Πώς επιβεβαιώνω καθήκοντα που μου έχουν ανατεθεί από επιχείρηση;

Στην οθόνη «Διαχείριση Καθηκόντων», επιλέγω «Εκκρεμείς αναθέσεις» και πατάω «Αναζήτηση». Πατάω «Επιβεβαίωση» για την ανάθεση που ενδιαφέρομαι.

5. Πώς εκτυπώνω το «Αποδεικτικό Ανάθεσης Καθηκόντων Συμβούλου Ασφαλούς Μεταφοράς Επικίνδυνων Εμπορευμάτων» που μου έχουν ανατεθεί από επιχείρηση;

Στην οθόνη «Διαχείριση Καθηκόντων», επιλέγω «Επιβεβαιωμένες αναθέσεις» και πατάω «Αναζήτηση». Πατάω «Εκτύπωση» για την ανάθεση που ενδιαφέρομαι.

6. Πώς μπορώ να αρχειοθετήσω μια ανάθεση που έχει λήξει;

Στην οθόνη «Διαχείριση Καθηκόντων», επιλέγω «Ληγμένες αναθέσεις» και πατάω «Αναζήτηση». Στην περίπτωση που έχει παρέλθει η ημερομηνία λήξης πιστοποιητικού, τότε πρέπει να ανανεώσω το πιστοποιητικό μου. Μετά την ανανέωση του πιστοποιητικού, η ανάθεση θα εμφανίζεται ως Επιβεβαιωμένη μέχρι την ημερομηνία λήξης καθηκόντων. Στην περίπτωση που έχει παρέλθει η ημερομηνία λήξης καθηκόντων, τότε πρέπει να πατήσω το κουμπί «Αρχειοθέτηση» για να αρχειοθετηθεί η ανάθεση.

7. Δεν μπορώ να εισέλθω στο Πληροφοριακό Σύστημα μέσω της επιλογής ««Σύνδεση με Κωδικούς TAXISNET, Σύμβουλοι Ασφαλούς Μεταφοράς και Επιχειρήσεις»».

Για την εισαγωγή στο ΠΣ ως ΣΑΜΕΕ απαιτούνται κωδικοί taxisnet. Αν τα στοιχεία σύνδεσης που εισάγετε είναι σωστά, δεν είναι καταχωρισμένο το ΑΦΜ σας στο ΠΣ και πρέπει να επικοινωνήσετε με την τεχνική υποστήριξη του Πληροφοριακού Συστήματος.

8. Η επιχείρηση η οποία πρόκειται να μου αναθέσει καθήκοντα με ειδοποίησε ότι δεν μπορεί να με βρει ως ΣΑΜΕΕ στο Πληροφορικό Σύστημα κατά την «Αναζήτηση» με ΑΦΜ ή Αριθμό Πιστοποιητικού.

Αν το ΑΦΜ ή Αριθμός Πιστοποιητικού που χρησιμοποιήθηκαν κατά την «Αναζήτηση» είναι σωστά, τότε τα στοιχεία σας δεν είναι καταχωρισμένα στο ΠΣ και πρέπει να επικοινωνήσετε με την τεχνική υποστήριξη του Πληροφοριακού Συστήματος.

9. Πώς μπορώ να υποβάλλω την ετήσια αναφορά ΣΑΜΕΕ για μια επιχείρηση;

Στην οθόνη «Διαχείριση ετήσιων αναφορών» εμφανίζονται οι ετήσιες αναφορές ΣΑΜΕΕ που έχω υποβάλλει. Για να υποβάλλω την ετήσια αναφορά πατάω «Δημιουργία ετήσιας αναφοράς», συμπληρώνω τα στοιχεία της φόρμας και πατάω «Υποβολή». Η ετήσια αναφορά ΣΑΜΕΕ πρέπει να επιβεβαιωθεί από την επιχείρηση.

 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ